DEVAM: 51. Nebi
(sallallahu aleyhi ve sellem)’in Abdest Alış Şekli
حَدَّثَنَا
مَحْمُودُ
بْنُ خَالِدٍ
حَدَّثَنَا
الْوَلِيدُ
بِهَذَا
الْإِسْنَادِ
قَالَ
فَتَوَضَّأَ
ثَلَاثًا
ثَلَاثًا
وَغَسَلَ
رِجْلَيْهِ
بِغَيْرِ
عَدَدٍ
(Bir evvelki) senetle
(gelen) bir rivayete göre: el-Velid, dedi ki;' 'Hz. Muaviye (abdest
organlarını) üçer üçer (yıkayarak) abdest aldı, sonra ayaklarını
yıkadı."(Fakat) kaç kere yıkadığını belirtilmemiştir.
AÇIKLAMA: Bu Hadis, bir evvelki hadisin senedini teşkil
eden Abdullah b. el-Ala’dan Hz. Muaviye'ye kadar uzanan rivayet zincirine
dayanmaktadır. Buna göre Hz. Muaviye Rasulullah (s.a.v.)'in abdest alışını
öğretmek gayesiyle halka uygulamalı olarak göstermiştir. Bütün abdest uzuvlarını
üçer kere yıkamıştır. Ancak, el-Velid'in bu rivayetinde Hz. Muaviye'nin
ayaklarını kaçar kere yıkadığı yer almamaktadır. Fakat buna bakarak Rasulullah
(s.a.v.)'in ayaklarını yıkarken belli bir sayı gözetmediğini, mühim olan
ayakların yıkanması olduğunu söylemek doğru değildir. Çünkü, Rasul-li Ekrem
(s.a.v.)'in ayaklarını da üçer kere yıkadığına dair pek çok sahih rivayet
vardır. Ulema ayakların da üç kere yıkanacağı görüşünü tercih etmiştir. Nitekim
97 numaralı hadisin şerhinde açıklamıştık.